Πειράματα

Για να δείτε το βίντεο πατήστε εδώ.


Πρόταση ενεργειακής μελέτης απλού ηλεκτρικού κυκλώματος με αποδέκτη (κινητήρα) διαρρεόμενο από συνεχές ηλεκτρικό ρεύμα.
Ενεργειακή μελέτη απλού ηλεκτρικού κυκλώματος


Πειραματική μελέτη ευθύγραμμης ομαλά επιταχυνόμενης κίνησης με τη βοήθεια αμαξιδίου
Μέτρηση της επιτάχυνσης αμαξιδίου που εκτελεί Ευθύγραμμη Ομαλά Επιταχυνόμενη Κίνηση.
Δείτε το video

ΑGGη
Αδράνεια  1ος Νόμος του Νεύτωνα Α΄Λυκείου
Εικονικό Πείραμα για την επίδειξη της αδράνειας

Δείτε το animation  

Δείτε το video :
"Eureka"  Episode -1 "Inertia"  απο την Καναδική τηλεόραση



 D

Δυναμικές γραμμές
Πειραματική επίδειξη δυναμικών γραμμών σημειακού ηλεκτρικού φορτίου

Δείτε το video 
Δείτε το video 



Πείραμα Torricelli 
Μέτρηση ατμοσφαιρικής πίεσης 









Ηλεκτρομαγνητισμός
Ηλεκτρικό κουδούνι



Το ηλεκτρικό κουδούνι είναι μια συσκευή που περιλαμβάνει ένα μεταλλικό τύμπανο  στο οποίο ένα μεταλλικό πλήκτρο (σφυρί)  εκτελεί κρούσεις με την επίδραση ηλεκτρομαγνητικού πεδίου, και παράγεται ήχος. Για να δείτε τη συνέχεια πατήστε εδώ.

Πώς λειτουργεί 






Robert Van de Graaff - Γεννήτρια Van de Graaff
Robert Van de Graaff (Ρόμπερτ Βαν ντε Γκράαφ): ο εφευρέτης της ομώνυμης ηλεκτροστατικής γεννήτριας. Πειράματα σχετικά με την ηλεκτροστατική μηχανή Van de Graaff.


Ο Robert Van de Graaff γεννήθηκε στις 20 Δεκεμβρίου 1901 στην Αλαμπάμα. Έγινε γνωστός από τον τύπο ηλεκτροστατικής γεννήτριας υπερυψηλών τάσεων που πήρε το όνομά του, αλλά και ως επινοητής πολλών άλλων επιστημονικών οργάνων. Για να δείτε τη συνέχεια πατήστε εδώ.



Πηγή: Mrs.Wright. American Museum of Science and Energy.

  
Πείραμα Αρχιμήδη
Υπολογισμός της Άνωσης  



Πείραμα
Η Αρχή του Αρχιμήδη αποδεικνύεται πειραματικά με τον ακόλουθο τρόπο: Παίρνουμε ένα σώμα και το κρεμάμε σ ένα δυναμόμετρο (ζυγαριά). Διαβάζουμε την ένδειξη του βάρους του. Στη συνέχεια διατηρώντας το σώμα κρεμασμένο στη ζυγαριά, το βυθίζουμε σ ένα ποτήρι τελείως γεμάτο (ξέχειλο) με νερό μέχρι το σημείο εκροής του νερού (ειδικό υπερεκχειλιστικό δοχείο). Βυθίζοντας το σώμα μέσα στο νερό η ένδειξη του δυναμόμετρου θα είναι μικρότερη από την προηγούμενη εκτός του δοχείου νερού. Ταυτόχρονα όμως θα διαπιστώσουμε ότι κάποια ποσότητα του νερού από το ξέχειλο ποτήρι θα χυθεί σε βοηθητικό δοχείο. Αν ζυγίσουμε τη ποσότητα αυτή του νερού που υπερχείλισε θα διαπιστώσουμε ότι αυτή θα είναι ίση με τη διαφορά του βάρους του σώματος εκτός και εντός του νερού.  .................. Για να δείτε τη συνέχεια πατήστε εδώ.


































   


Διδακτικές προσεγγίσεις και πειραματική διδασκαλία στις Φυσικές Επιστήμες
Δείτε παρακάτω, τα πρακτικά του Πανελληνίου συνεδρίου που έγινε στη Θεσσαλονίκη με θέμα τις Διδακτικές προσεγγίσεις και την πειραματική διδασκαλία στις Φυσικές Επιστήμες ( αναφέρονται και πραγματοποιούνται μερικά ενδιαφέροντα πειράματα που αφορούν το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο, δίνονται οδηγίες για την εκτέλεση των πειραμάτων αυτών, καθώς και φύλλα εργασίας σε ορισμένες περιπτώσεις).  Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου «Διδακτικές προσεγγίσεις και πειραματική διδασκαλία στις Φυσικές Επιστήμες»  16 και 17 Απριλίου Θεσσαλονίκη 2016.



Πείραμα Michelson Morley
Μέτρηση της ταχύτητας του φωτός 



 ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ MICHELSON - MORLEY

Ο ήχος για να διαδοθεί, χρειάζεται ένα μέσον. Έτσι, ο ήχος διαδίδεται στον αέρα, στο νερό στο σίδηρο, αλλά όχι στο κενό. Όταν ο επιβάτης ενός αυτοκινήτου πλησιάζει με ταχύτητα υ μια πηγή ήχου, ο ήχος διαδίδεται ως προς αυτόν με ταχύτητα υηχου + υ ενώ όταν απομακρύνεται από μια πηγή ήχου, η ταχύτητα διάδοσης του ήχου ως προς αυτόν είναι υηχου - υ. Πριν ο Einstein διατυπώσει τη θεωρία της σχετικότητας, θεωρούσαν ότι το φως, όπως συμβαίνει και με τον ήχο, χρειάζεται κάποιο μέσο για να διαδοθεί. Υπέθεταν ότι υπήρχε ένα μέσον, ο αιθέρας, που γέμιζε ολόκληρο το σύμπαν και στο οποίο διαδίδεται το φως. 
.....................................................................................................Για να δείτε τη συνέχεια πατήστε εδώ.






Πέιραμα Ο κολυμβητής του Καρτέσιου
Αρχή του Pascal - Αρχή του Αρχιμήδη και συνθήκες πλεύσης




Ο κολυμβητής, ο δύτης, ο διάβολος του Καρτέσιου είναι ένας μικρός πλωτήρας, ένας μικρός πλαστικός σωλήνας κοίλος, κλειστός από τη μία του μεριά. Την άλλη πλευρά τη ψαλιδίζουμε μερικώς ώστε να μοιάζει με ουρά, και μέσα σε αυτήν βάζουμε μια βίδα ή ένα παξιμάδι με τέτοιο τρόπο ώστε να σφηνώσει και να μην διακρίνεται.


Για να δείτε τη συνέχεια πατήστε εδώ







Νίκολα Τέσλα

Nikola Tesla

Ο Νίκολα Τέσλα (Nikola Tesla), σέρβος φυσικός και εφευρέτης, γεννήθηκε στις 9 Ιουλίου του 1856 στην Κροατία, στο χωριό Smiljan, της επαρχίας Lika. Πατέρας του ήταν ο ορθόδοξος ιερέας του χωριού Σμίλιαν, Μιλούτιν Τέσλα και η μητέρα του ήταν η Γκεοργκίνα-Τζούκα Μάντιτς, κόρη ιερέα. Είχε έναν αδελφό, τον Ντάνε Τέσλα μεγαλύτερο κατά επτά χρόνια, ο οποίος έχασε τη ζωή του, όταν ο Νίκολα ήταν επτά ετών, πέφτοντας από το άλογο ενώ έκανε ιππασία. Ο Νίκολα ζούσε στη σκιά του αδελφού του, ο οποίος αντιμετωπιζόταν από τους γονείς του ως ο πλέον ταλαντούχος.

Σπουδές

Σε ηλικία επτά ετών μετακόμισε με τους γονείς του στο Γκόσπιτς όπου ο Νίκολα έλαβε τη βασική εκπαίδευση και έμαθε τη γερμανική γλώσσα. Το 1870 συνέχισε την εκπαίδευση του μέχρι το 1873 στο Real Gymnasium στην πόλη Ράκοβατς.

Για να δείτε τη συνέχεια πατήστε εδώ.


Πέιραμα Ασύρματη μεταφορά ενέργειας

Για να δείτε το video απο το μουσείο Tesla στο Βελιγράδι πατήστε εδώ.





«Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον υπολογισμό της ακτίνας της Γης»


Σας γνωστοποιούμε ότι τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.) Λακωνίας, Σερρών, Πιερίας, Κω και Θεσπρωτίας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Αστρονομίας, Αστροφυσικής, Διαστημικών Εφαρμογών & Τηλεπισκόπησης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και με την υποστήριξη της Πανελλήνιας Ένωσης Υπεύθυνων Ε.Κ.Φ.Ε. (ΠΑΝΕΚΦΕ) διοργανώνουν στις 20 Μαρτίου 2018 δράση με τίτλο: «Το Πείραμα του Ερατοσθένη για τον υπολογισμό της ακτίνας της Γης».

Στη δράση μπορούν να συμμετάσχουν ομάδες μαθητών Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους. Οι παρατηρήσεις και οι μετρήσεις της κάθε ομάδας θα πραγματοποιηθούν στην αυλή του σχολείου τους, σύμφωνα με τις οδηγίες που έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Αστεροσκοπείου Αθηνών


Οι ενδιαφερόμενες σχολικές μονάδες πρέπει να συμπληρώσουν ηλεκτρονικά αίτηση συμμετοχής στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://goo.gl/jrwWaU

Η ηλεκτρονική διεύθυνση επικοινωνίας με τους συντονιστές της δράσης είναι:
ekfeeratosthenes@gmail.com 

 Για να δείτε οδηγίες για την εκτέλεση του πειράματος που έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Αστεροσκοπείου Αθηνών πατήστε εδώ.

Για να δείτε τα φύλλα εργασίας σε συνεργασία δυο σχολείων πατήστε εδώ.

Για να δείτε τα φύλλα εργασίας για ένα σχολείο πατήστε εδώ.
 


 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου